Installatie van OSCAR: Windows

Uit Kenniscentrum
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Terug naar NL Installatie van OSCAR

Windows-versie, 32 bit of 64 bit[bewerken | brontekst bewerken]

De Windows-versie is beschikbaar in zowel 32 bit als 64 bit. Over het algemeen zou de 32-bits versie worden gebruikt op alle computers met Windows 7, 8 en 10. De 64-bit versie is voor "zware gebruikers"die een 64-bits operating systeem gebruiken. Als u nog steeds twijfelt, selecteert u de 32-bits versie.

Downloadproces[bewerken | brontekst bewerken]

  • Klik op de pagina https://sleepfiles.com/OSCAR/ op de downloadlink voor Windows 32 bit of 64 bit.
  • Het installatiebestand wordt nu naar uw computer gedownload
    • Belangrijk: Sommige webbrowsers (bijv. Chrome) kunnen u een waarschuwing geven dat het gedownloade bestand onveilig is en uw computer kan beschadigen. Als je Oscar hebt gedownload via de link hierboven, kun je deze waarschuwing negeren en "Bewaar bestand" selecteren. Andere browsers dan Chrome (bijv. Edge, Firefox) kunnen een andere waarschuwing gebruiken, maar het concept is hetzelfde.
    • De gebruikelijke (standaard) locatie voor een gedownload bestand is Mijn downloads of C:\gebruikers\xxx\downloads waarbij de xxx wordt vervangen door uw naam (bijv. C:\gebruikers\bill\downloads)
    • Mogelijk hebt u uw computer zo ingesteld dat de standaardinstelling zich op een andere locatie bevindt.
  • Navigeer naar de downloadmap en zoek het OSCAR-installatiebestand. Het heeft een naam die lijkt op OSCAR-1.0.0-beta-7-Win32-57c3e4c3.exe
    • Dubbelklik op dit bestand om de installatie te starten.

Virusbescherming[bewerken | brontekst bewerken]

Omdat OSCAR een nieuw product is en niet wordt gepubliceerd door een van de grote softwarebedrijven, zien Windows en de verschillende antivirusprogramma's het mogelijk als een gevaarlijk programma of virus. Mits u OSCAR hebt gedownload van de officiële downloadpagina, is het veilig en kunnen deze waarschuwingen worden genegeerd.

Windows probeert de uitvoering van dit programma te blokkeren. U ziet een pop-upvenster met de tekst "Windows beschermt uw pc".

2019-04-22 09h48 29.png

Klik op de knop "Meer info" en er verschijnt een optie voor "Toch uitvoeren". Klik op deze optie.

2019-04-22 09h48 48.png

Vervolgens kan uw antivirussoftware ook de uitvoering blokkeren. Nogmaals, u moet de optie selecteren om het bestand toch uit te voeren - de exacte details zullen aanzienlijk variëren, afhankelijk van het type antivirussoftware dat u heeft.

2019-04-22 09h49 49.png

Installatie[bewerken | brontekst bewerken]

Nadat u de beveiligingsschermen hebt doorlopen, gaat OSCAR door met het installatieproces. Een reeks informatieschermen en dialoogvensters leidt u door het proces. Selecteer in alle gevallen gewoon "OK", tenzij u een specifieke reden hebt om dat niet te doen.

  • Setup Language, de taal van het installatieprogramma staat standaard in het Engels, maar u kunt desgewenst een van de andere ondersteunde talen selecteren.
  • Bestemmingslocatie staat standaard ingesteld op C:\Program Files\OSCAR voor de 64-bits versie en C:\Program Files (x86)\OSCAR voor de 32-bits versie. Je kunt dit gewoon accepteren of naar een alternatieve locatie bladeren als je dat liever hebt. (Over het algemeen is het beter om de standaardinstelling te accepteren).
  • Start Menu Folder bepaalt de locatie waar Windows de snelkoppeling zal plaatsen om OSCAR uit te voeren. Accepteer de standaard.
  • Extra taken OSCAR zal aanbieden om een ​​snelkoppeling op uw bureaublad te plaatsen. De meeste gebruikers zullen dit accepteren. U kunt deze optie deselecteren als u dat wilt.
  • Gereed om te installeren geeft een samenvatting van de selecties die u hebt gemaakt. Klik op Installeren om de installatie te voltooien of op <Back om terug te gaan en wijzigingen aan te brengen.