Installatie van OSCAR: Apple Mac

Uit Kenniscentrum
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Terug naar NL Installatie van OSCAR

Apple Mac-versie[bewerken | brontekst bewerken]

  1. Open het OSCAR.dmg-bestand dat u hebt gedownload. U ziet een Finder-venster met de OSCAR-toepassing:

Oscar-mac-1-oscar-dmg-open.png

  1. Om OSCAR te installeren, moet u het kopiëren naar de map Toepassingen op uw computer. Om dit te doen:
    1. </ span> Open de map Applications in Finder door het menu "Go" te selecteren en vervolgens "Applications":

Bestand:Oscar-mac-2-open-applications-folder .png

Oscar-mac-3-opened-applications-folder.png
    1. Schik de vensters zodat u het OSCAR-pictogram en de map Programma's kunt zien, zoals hieronder wordt getoond.
    2. Klik op het OSCAR-pictogram en sleep het naar het venster Toepassingen. Let op de groene "+" cursor die aangeeft dat deze naar deze locatie zal worden gekopieerd wanneer u niet op klikt:

Oscar-mac-4-click.png
Oscar-mac-5-drag.png

  1. Om OSCAR voor de eerste keer te starten, moet je het toestemming geven, anders krijg je een foutmelding dat het "niet geopend kan worden omdat het van een niet-geïdentificeerde persoon is" ontwikkelaar." OSCAR toestemming verlenen om uit te voeren:
    1. Houd de "control" -toets op uw toetsenbord ingedrukt en klik op het nieuwe OSCAR-pictogram in de map Toepassingen. Selecteer "open" in het menu dat verschijnt:

Oscar-mac-6-right-click-open.png

    1. Er verschijnt een venster met de melding dat "OSCAR van een niet-geïdentificeerde ontwikkelaar komt" en waarin u wordt gevraagd of u het wilt uitvoeren. Klik op "Openen" om het toestemming te geven:
Oscar-mac-7-open-confirm-with-cursor.png
U zult dit alleen moeten doen de eerste keer dat u OSCAR uitvoert na het installeren van een nieuwe versie.

Probleemoplossing[bewerken | brontekst bewerken]

  • Help, ik krijg de volgende foutmelding!

"OSCAR" kan niet worden geopend omdat het afkomstig is van een niet-geïdentificeerde ontwikkelaar.
Dit kan gebeuren na het installeren van een nieuwe versie van OSCAR. Open de map Toepassingen zoals weergegeven in stap 2 hierboven en vervolgens zie stap 3 hierboven om OSCAR toestemming te geven om te worden uitgevoerd.