Betrokkenen of Stakeholders

Uit Kenniscentrum
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

De ApneuVereniging werkt als een spin in het web van velen die bij de aandoening zijn betrokken, ook wel de "stakeholders" genoemd:

Hier onder volgt alle tekst van het hoofdstuk...

Patient[bewerken | brontekst bewerken]

Gezondheidszorg[bewerken | brontekst bewerken]

Slaapklinieken[bewerken | brontekst bewerken]

Verzekeraars[bewerken | brontekst bewerken]

Algemeen[bewerken | brontekst bewerken]

Hier alles over verzekeraars en zorgverzekeringen.

Vergoeding lidmaatschap door zorgverzekering[bewerken | brontekst bewerken]

Hier is een altijd actuele lijst van verzekeraars die al-dan-niet het lidmaatschap van de ApneuVereniging vergoeden:http://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/patientenverenigingen

Fabrikanten[bewerken | brontekst bewerken]

De markt voor beademingsapparatuur is commercieel interessant. Er zijn dan ook veel fabrikanten en merken, elk met hun eigen type-aanduidingen. In dit hoofdstuk worden alle fabrikanten behandeld, gesorteerd op aantallen gebruikers (voor zover bekend en indicatief).

ResMed[bewerken | brontekst bewerken]

Philips Respironics[bewerken | brontekst bewerken]

Geschiedenis van de fabrikant[bewerken | brontekst bewerken]

In 1976 begint de oprichter Gerald McGinnis in de buurt van Pittsburgh met de productie van anesthesi-maskers op de keukentafel. In 1985 wordt de eerste CPAP machine op de markt gebracht

In 1992 wordt een patent verkregen voor de toepassing van bi-level technologie.

Healthdyne Technologies wordt in 1998 overgenomen, Novametrix in 2002.

Philips Medical koopt Respironics in 2008

Kengetallen: Omzet ruim 1 miljard USD; het aantal werknemers is 4.900.

Het is mijn indruk dat Respironics in VS marktleider is. (subjectief!)

Fisher & Paykel[bewerken | brontekst bewerken]

Fisher & Paykel begon met haar activiteiten in 1934 als importeur van koelkasten en wasmachines. In 1938 begon F & P met de productie van wit-ware onder licentie van een aantal grote internationale bedrijven en in het midden van de jaren 1960 produceerde men de producten met behulp van in-house technologie.

Fisher & Paykel's  betrokkenheid in de gezondheidszorg begon in de late jaren 1960 toen F & P een bedrijf zocht die zou kunnen profiteren van hun groeiende productie en elektronische deskundigheid. Een prototype van de luchtwegen luchtbevochtiger, ontwikkeld in Nieuw-Zeeland voor gebruik bij patiënten ten behoeve van ventilatie in het ziekenhuis bij intensive care situaties, werd opgenomen in de productie door F & P. 

Sindsdien hebben we consequent innovaties ontwikkeld voor de patiëntenzorg en om de wereldwijde distributie te verbeteren voor deze producten.

Een blik in het verleden: 

The Spence en Melville luchtbevochtiger

Onze business is gebouwd op een visie om de natuurlijke bevochtiging proces van een ​​lichaam na te bootsen. Neem een ​​kijkje bij enkele historische beeldmateriaal van onze vroege dagen.

https://www.fphcare.co.nz/about-us/history/

Op 14 november 2001, als onderdeel van een reorganisatie, werd Fisher & Paykel Industries Limited omgedoopt tot Fisher & Paykel Healthcare Corporation Limited en een nieuw bedrijf, Fisher & Paykel Appliances Holdings Limited, werd opgericht voor F & P's apparaten met een eigen financierings bedrijf.

In verband met de reorganisatie werd Fisher & Paykel Healthcare Corporation Limited genoteerd aan de Australische en Nieuw-Zeeland Stock Exchanges en NASDAQ. In februari 2003 werd de NASDAQ-notering beëindigd.

In de loop der jaren heeft het bedrijf het basis product gediversifieerd van de invasieve beademing markt in obstructieve slaap apneu, en later in niet-invasieve beademing, nasale hoog debiet therapie en chirurgische bevochtiging. Een belangrijk kenmerk van ons succes is een consistente focus op onze kerncompetenties van verwarmen en bevochtigen van de lucht geweest. Vandaag biedt het bedrijf werk aan meer dan 3500 mensen die zijn gevestigd in 36 landen en bedienen meer dan 120 landen over de hele wereld. Naar schatting 10 miljoen patiënten worden behandeld met onze producten per jaar. 

Deze tekst werd ontleend van de Website van F&P. https://www.fphcare.co.nz/our-company/about-us/history/

History-of-FPH-updated.jpg

DeVilbiss[bewerken | brontekst bewerken]

  1. Alle apparatuur van DeVilbiss

Weinmann[bewerken | brontekst bewerken]

GoodKnight[bewerken | brontekst bewerken]

Sandman Dreamstar (Sefam)[bewerken | brontekst bewerken]

De fabrikant van Sandman en DreamStar apparatuur is het Franse bedrijf SEFAM Medical.

Van Sandman is de volgende apparatuur beschikbaar;

  • Sandman INTRO, Basis CPAP
  • Sandman INFO, uitgebreidere CPAP machine
  • Sandman AUTO
  • Sandman BIPAP Duo S
  • Sandman BIPAP Duo ST

De apparatuur is op een PC uitleesbaar middels software . Deze is tegen betaling te verkrijgen bij uw leverancier, of doe navraag bij de ApneuVereniging. Het uitlezen kan middels een speciale kabel (die bij de software wordt geleverd) aan te sluiten op uw PC. Dit geeft uitgebreide informatie over de effectiviteit van de therapie. Ook is er de mogelijkheid data op te slaan op een OMNIKEY. Na inlezen sluit u deze aan op een USB-poort van uw PC met software. In het scherm van het apparaat leest u na een gebruiksperiode o.a.het aantal gebruiksuren en de mate van lekkage van het masker. De Dreamstar is een verbeterde versie van de Sandman. De Sandman kan bij ondoordacht gebruik gevoelig zijn voor schade aan de elektronica door water uit het waterreservoir.

DreamStar apparatuur is een verbeterde versie van Sandman.

Van DreamStar is deze apparatuur beschikbaar:

Ook deze apparatuur is op een PC uitleesbaar middels software. Deze is tegen betaling te verkrijgen bij uw leverancier of doe navraag bij de ApneuVereniging. Het uitlezen kan middels een speciale kabel (die bij de software wordt geleverd), aan te sluiten op uw PC. Dit geeft uitgebreide informatie over de effectiviteit van de therapie. Ook is er de mogelijkheid data op te slaan op een OMNIKEY. Na inlezen sluit u deze aan op een USB-poort van uw PC met software. In het scherm van het apparaat leest u na een gebruiksperiode o.a.het aantal gebruiksuren en de mate van lekkage van het masker.

Hoffrichter[bewerken | brontekst bewerken]

BMC[bewerken | brontekst bewerken]

Leveranciers[bewerken | brontekst bewerken]

ApneuVereniging[bewerken | brontekst bewerken]